Sosyal Bilgiler Eğitimi ABD

Sosyal Bilgiler Eğitimi ABD

Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı 1997 yılında Eğitim Fakültesi bünyesinde kurulmuş olup Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüne bağlı olarak faaliyet göstermektedir. Ayrıca Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalında/Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı lisansüstü (tezli yüksek lisans ve doktora) programları yer almaktadır.

AMAÇ
Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim dalının amacı, Atatürk İlkeleri ve Türk Milli Eğitimi'nin hedefleri doğrultusunda sosyal bilgiler öğretmenliği ile ilgili yeterli alan bilgisine, öğretmenlik meslek bilgisine ve genel kültüre sahip, uluslararası ölçütlerde yetişmiş, çağdaş yenilik ve gelişmeleri yakından izleyip sosyal bilgileri oluşturan sosyal bilim disiplinlerini kavramış, özel öğretim teknolojileri ve yöntemlerini kullanabilen, ilkokul ve ortaokulların 4, 5, 6, 7, ve 8. sınıflarında çalışacak; toplumsal ve evrensel değerleri benimsemiş, eleştirel ve bilimsel düşünme becerisiyle donanmış, yeniliğe açık, araştırmacı, eğitimci, çağdaş, entelektüel ve etkin vatandaş sorumluluğunda katılımcı bireyler yetiştirmektir.

MİSYON
Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim dalının misyonu, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, insan hak ve özgürlüklerine saygılı, demokrasiyi özümsemiş, hukukun üstünlüğünü savunan, her türlü ayrımcılığa karşı duran, doğaya duyarlı, kendisinin ve mesleğinin toplumsal gelişmedeki yerini kavramış, mesleki yeterlik ve etik sorumluluk kazanmış, hayat boyu öğrenmeyi bir yaşam biçimi olarak algılayan, bilimsel düşünme biçimini benimseyen, kamu yararını gözeten, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanan, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen sosyal bilgiler öğretmenleri yetiştirmektir.

VİZYON
Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim dalının vizyonu, Sosyal Bilgiler alanında yapılan kuramsal ve uygulamalı araştırmalar yoluyla bilgi üretimine katkıda bulunarak uluslararası standartlarda eğitim vermek; bireylerin eğitim hakları, sosyal adalet, eşitlik ve insan haklarına saygı temelinde toplumun eğitim sorunlarını çok boyutlu bir biçimde analiz etmek, bu sorunlara yenilikçi çözüm önerileri geliştirmek; bilgi birikimini ulusal ve uluslararası akademik topluluğun, kamu ve özel kurumların, sivil toplum örgütlerinin ve bireylerin paylaşımına sunmaktır.
ÇALIŞMA YÖNTEMİ
Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programına kayıtlı öğrencilere; uygulama olanağıyla birlikte, fakültede ve uygulama okullarında nitelikli öğretim ve sınıf yönetimini gözleyebilme, gerçek ortamlarda öğretme ve sınıf yönetimi becerilerini uygulama, performansları hakkında sürekli ve nitelikli dönüt alma fırsatı sağlanmaktadır.