Genel Bilgiler
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2016 yılından önce İlköğretim bölümü içerisinde yer alan Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı ve ayrı bir bölüm olan Türkçe Eğitimi Bölümünü içerisine alan Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı; 2016 yılında Eğitim Fakültelerinin yeniden yapılandırılması çalışmaları kapsamında Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Bölümü olmuş, 2017 yılında alınan kararla Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü adını almıştır. Bölüm; Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı, Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı, Felsefe Grubu Eğitimi Anabilim Dalı, Tarih Eğitimi Anabilim Dalı, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Anabilim Dallarından oluşmaktadır. Bölüme bağlı mevcut anabilim dalları içerisinde şuan aktif öğrencisi bulunan Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı ile Türkçe Eğitimi Anabilim Dalıdır. Ayrıca Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde Türkçe Eğitimi Anabilim Dalında lisansüstü (tezli yüksek lisans) ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalında lisansüstü (tezli yüksek lisans ve doktora) programlarımız yer almaktadır.
Amacı ve Misyonu
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi bölümünün misyonu; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eden, çağdaş öğretim yaklaşımlarını, öğretim yöntem ve tekniklerini bilen, araştıran, sorgulayan, sorumluluklarını bilen, iletişim becerileri güçlü öğretmenler yetiştirmektir.
Vizyon
Ülkemizin gelişmiş ülkeler arasındaki yerini alabilmesi için ihtiyacı olan demokratik ve etik değerlere saygılı; çevre, ülke ve dünya sorunlarına duyarlı; bilimsel ve teknolojik açıdan okuryazar, yeni nesilleri eğitmenin verdiği sorumluluğun farkında, çağın gereklerine göre kendini yenileyebilen, değişime ve gelişime açık, bilimi yaşam biçimi olarak algılayan, kendine güvenen, uluslararası birikimleri izleyen ve uygulayan akademisyen ve öğretmenleri yetiştirmek ve bu alanda liderlik yapmaktır.
Çalışma Yöntemleri
Derslerimiz öğrenci merkezli olarak aktif öğrenme yolu ile yapılmaktadır. Öğrencilerimize bir araştırmacı yeteneği kazanabilmeleri amacıyla, eğitim ve öğretim süreci boyunca proje çalışmaları verilmekte ve bu çalışmalar öğretim üyeleri tarafından takip edilmektedir.